Timing zet virtual reality in bij sollicitatie

Uitzendbureau Timing zorgt voor een primeur door virtual reality in te zetten in de sollicitatieprocedure. Werkzoekenden en bedrijven kunnen op afstand kennis met elkaar maken om de mogelijkheden voor een samenwerking te onderzoeken.

Snellere procedure, betere match

Volgens Paul Haarhuis, commercieel directeur van Timing, is de inzet van virtual reality goed voor de efficiëntie. “Sollicitatieprocedures kunnen hierdoor worden verkort terwijl de uitkomst van een goede match beter gegarandeerd is.” Zo kunnen kandidaten alvast een indruk krijgen van de afdeling waar ze eventueel komen te werken, terwijl bedrijven het kaf van het koren kunnen scheiden zonder dat er ‘real life’ gesprekken dienen te worden ingepland. “Kortom, het proces van werving en selectie wordt aanzienlijk versneld,” aldus Haarhuis.

360 graden

Logistiek dienstverlener Bleckmann, gevestigd in Oldenzaal, is het eerste bedrijf dat van de VR-diensten gebruikmaakt. Door middel van 360-gradenfilmpjes kunnen werkzoekende flexkrachten een indruk krijgen van de sfeer van het bedrijf. Tegelijkertijd kan de werkgever de reacties van de kandidaten peilen. Haarhuis: “Door het kijkgedrag te analyseren, kunnen we het reactievermogen van de flexkracht beoordelen.”

Datum: 07-06-2016
Bron: Timing


Nieuws overzicht